៙ទោះក្នុងរឿងណា
គេពុំភ្លេចចារ
មានតួអាក្រក់
ទោះបីពុំល្អ
មិនសកខ្វក់
ពុំគួរឱយដក់
ក្នុងចិត្តអ្នកអាន។
ពិតមែនពុំល្អ
តែរួមបង្ក
ជាសាច់រឿងបាន
បើគ្មានតួនេះ
សាច់រឿងសូន្យប្រាណ
បាត់រសលែងក្សាន្ត
គាប់ចិត្តនេត្រា។
បង្កើតតួនេះ
ដើម្បីជាន់ជិះ
ធ្វើបាបតួណា
ដែលតំណាងល្អ
ឱយចួបទុក្ខា
បង្កើតបញ្ហា
ចងជាចំណោទ។
តួល្អឱយត្រាប់
តួអាក្រក់អាប់
ចាំជាពិសោធន៍
ឱយចៀសឱយស្អប់
កុំចាញ់បញ្ឆោត
ទោះគួរខ្លាចកោត
ដោយល្បិចអំនាច។
ទោះតួអាក្រក់
ព្យាបាទលួចឆក់
ឫកពាកោងកាច
ធ្វើបាបតួល្អ
ក៏តួបិសាច
នៅតែមិនអាច
ឈ្នះតួល្អបាន។
ព្រោះអ្នកនិពន្ធ
ចង់ឱយរិះគន់
ក្រោយមុនដើមដាន
នៅទីបញ្ចប់
អាក្រក់ក្ស័យប្រាណ
ល្អរស់សុខសាន្ត
តាងសន្តិភាព។
តែបើតួល្អ
ប្រតិកម្មតបត
អាក្រក់ថោកទាប
នឹងតួអាក្រក់
ទីទួលប្រែរាប
ព្រោះរួមបញ្រ្ជាប
សពីលើខ្មៅ។
បើផាត់ពណ៌ស
លើខ្មៅទើបល្អ
បង្ក្រាបសោកសៅ
ទើបសភាវៈល្អ
សម្រេចគោលដៅ
មិនតបល្ងង់ខ្លៅ
ដោយប្រើកំហឹង។
រីតួអាក្រក់
ពិតមែនកខ្វក់
តែងាយស្គាល់ដឹង
ចាំជាងតួល្អ
ព្រោះជាប់ក្នាញ់ខឹង
ឆ្លាក់ជាប់ព្រលឹង
នៃអ្នកទស្សនា។
ច្នេះអ្នកតាក់តែង
ប្រយត្នប្រយែង
មុនតែងខ្លឹមសារ
អាក្រក់ងាយរៀន
មិនបាច់សិក្សា
នៅក្រៅសាលា
ក៏បង្រៀនហោង៕
ដោយ តៃ សុវណ្ណារុណ
ចន្ទ្រ, ២០:២២–២០:៥៤, ១៥/០៤/២០១៣